Dochodowy biznes w małym mieście – jak otworzyć punkt sieci franczyzowej?
Jaki pomysł na biznes w małym mieście sprawdzi się najlepiej? Niejeden inwestor, zastanawiając [...]
Bycie swoim własnym szefem to ciekawa propozycja, jednak wiele osób boi się ryzyka. Obecnie jednak mamy dostęp do różnych ofert – zamiast zaczynać od podstaw, możemy postawić na współpracę w modelu franczyzy ze sprawdzoną i znaną siecią.
Podejmując decyzję o rozpoczęciu własnej działalności, musimy mieć na uwadze ryzyko finansowe stojące za otwieraniem przedsiębiorstwa i kreowaniem marki od podstaw. Przygotowanie biznesplanu, ryzyko zatopienia oszczędności w nierentownej inwestycji lub wręcz widmo pojawienia się długów związanych z samodzielnym tworzeniem działalności sprawia, że wiele ludzi odkłada w czasie decyzję o próbie otworzenia własnego biznesu. Naprzeciw marzeniom takich osób wychodzi oferta franczyzy Żabka – opinie z 2019 roku i wcześniejszych lat są bardzo zachęcające. Franczyzobiorcy chwalą sobie dobry kontakt ze znaną siecią, przejrzysty i profesjonalny system szkoleń oraz łatwość wkroczenia w świat biznesu.
Słowo „franczyza” oznacza system sprzedaży towarów, usług i technologii oparty na prawnej i finansowej współpracy dwóch odrębnych podmiotów. Stronami umowy franczyzowej są odpowiednio franczyzodawca i franczyzobiorca. Pierwszy z nich oferuje swoją wiedzę, dostęp do gotowej infrastruktury logistycznej oraz możliwość posługiwania się nazwą znanej marki, podczas gdy drugi jest odpowiedzialny za zarządzanie konkretnym punktem sieci. W ten sposób odpowiedzialność za biznes leży po obu stronach umowy. Zarówno franczyzodawca, jak i franczyzobiorca są zobowiązani do przestrzegania postanowień podpisanego dokumentu.
W praktyce umowa franczyzowa niesie za sobą przekazanie praw do posługiwania się nazwą i logotypem firmy danej placówce. Zawiera również warunki funkcjonowania danego punktu w ramach danej sieci oraz wzajemnie zobowiązania franczyzodawcy i franczyzobiorcy. Jednym z przykładów takiego rozwiązania w Polsce jest franczyza Żabka. Opinie z 2019 i 2020 roku skupiają się na różnych aspektach – obecny rok zdecydowanie nie sprzyjał rozwijaniu biznesu. Pomimo trudności wciąż pojawiają się nowe sklepy z zielonym szyldem, a nowi przedsiębiorcy są zadowoleni z pomocy sieci.
Choć największy rozkwit sieci przypadł na ostatnią dekadę, sieć powstała już w 1998 roku. Dwadzieścia dwa lata temu otwarto pierwsze testowe placówki w Wielkopolsce. Od tego czasu liczba placówek franczyzowych konsekwentnie się powiększała, a największy wzrost można zaobserwować w ostatnich latach. W połowie 2017 roku sieć liczyła już 4,5 tysiąca lokali. W grudniu 2019 powstał 600. sklep w Warszawie, a tym samym 6000. w Polsce. Oznacza to, że w ciągu zaledwie dwóch i pół roku liczba sklepów działających w obrębie franczyzy Żabka wzrosła o półtora tysiąca!
Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 6,6 tysiąca punktów handlowych tej sieci. Dynamiczny rozwój Żabki jest bezpośrednio związany z korzystnymi warunkami umów franczyzowych – to właśnie franczyzobiorcy stanowią siłę napędową do dalszego rozwoju marki.
W ostatnich latach Żabka oferowała nowym przedsiębiorcom dostęp do licznych atrakcyjnych programów. Do lutego 2019 sieć sklepów oferowała pomoc dla świeżo upieczonych franczyzobiorców w wymiarze 12 tysięcy złotych gwarantowanego przychodu miesięcznie przez pół roku. Podobną praktykę franczyza Żabka wprowadziła w 2020 – właściciele sklepów, którzy podpiszą umowę przed końcem lutego 2021 roku, mogą liczyć na zapewnienie 16 tysięcy przychodu co miesiąc przez cały rok.
Aby spełnić założenia tej oferty, należy przestrzegać kilku określonych warunków. To między innymi obowiązek funkcjonowania punktu handlowego przez każdy dzień roku, z wyjątkiem 25 grudnia oraz Niedzieli Wielkanocnej. W każdym miesiącu należy także utrzymywać zgodność ze standardami jakości. Nie są to szczególnie wygórowane oczekiwania – oferta jest bardzo korzystna dla nowych przedsiębiorców. Franczyza Żabka to świetna propozycja dla ambitnych osób, które chcą stworzyć własny sklep, korzystając ze sprawdzonych rozwiązań.
Jaki pomysł na biznes w małym mieście sprawdzi się najlepiej? Niejeden inwestor, zastanawiając [...]
Spółka jest coraz popularniejszą formą zakładania działalności gospodarczej w Polsce. [...]
Z roku na rok coraz częściej korzystamy z tej metody zadłużania się, przede wszystkim ze [...]
Dodaj komentarz