Aplikacja dla franczyzy – jak pomaga w zarządzaniu sklepem?

Zarządzanie sklepem, bez względu na ofertę franczyzy, wymaga odpowiednich narzędzi, szczególnie na początku działalności, gdy poznaje się nową lokalizację i klientów. Istnieją na szczęście rozwiązania, dzięki którym nie trzeba się martwić o bieżącą sytuację danego punktu handlowego.

Do zarządzania sklepem franczyzowym wykorzystuje się m.in. dedykowaną aplikację. Dlaczego warto z niej skorzystać, jakie są jej wymagania i która franczyza ma najlepszą ofertę?

Aplikacja do prowadzenia sklepu franczyzowego – dlaczego warto z niej skorzystać?

Aplikacja sklepowa pozwala na zautomatyzowanie wielu procesów w sklepie franczyzowym. Dzięki niej możliwe jest sprawniejsze wypełnianie zadań przez dedykowaną do tego kadrę pracowników. Sprawuje ona także kontrolę nad urządzeniami znajdującymi się w sklepie. Nieodzowną częścią aplikacji są finanse sklepu. Wpływa na nie oferta franczyzy i popularność poszczególnych produktów. W jednej z zakładek aplikacji znajdują się zwykle informacje dotyczące przychodów i kosztów uzupełnione wykresami. Pozwala to na łatwiejsze podejmowanie decyzji, jeśli chodzi np. o ofertę franczyzy. Za pomocą aplikacji można także monitorować stan asortymentu sklepu i sterować dostawami. Minimalizuje się przez to ryzyko przeterminowania towarów lub też zbyt późnej ich dostawy, co powoduje zerowe stany.

Oferty aplikacji dla franczyzy – wymagania techniczne

Oprogramowanie do zarządzania sklepem franczyzowym nie ma zwykle wygórowanych wymagań technicznych, jeśli chodzi o urządzenia przenośne. Do jego obsługi potrzebna jest określona wersja oprogramowania (np. Android), ale nie ta najnowsza, lecz sprzed kilku lat. Warto się zapoznać z informacjami technicznymi o danym oprogramowaniu, żeby dowiedzieć się, czy będzie możliwe jej uruchomienie na konkretnym sprzęcie.

Cyberstore – przykład aplikacji franczyzowej oferowanej przez Żabkę

Jeśli chodzi o oferty franczyzy, większość z nich ma autorską aplikację do sterowania sklepem. Takie rozwiązania można spotkać m.in. na polskim rynku. Doskonałym przykładem dobrze skonfigurowanej aplikacji dla sklepu stacjonarnego jest Cyberstore. To program dedykowany dla franczyzy Żabka. Cyberstore pozwala m.in. na kontrolowanie bieżącej sytuacji sklepu przez wysyłanie cyklicznych raportów sprzedaży (z dużą częstotliwością, bo aż co 15 minut), a także zarządzanie dostawami (z ich podglądem), co pozwala na dobre rozplanowanie pracy poszczególnych pracowników i kształtowanie najlepszej oferty franczyzy. Za pomocą aplikacji franczyzy Żabka możliwe jest także przydzielanie im wielu innych bieżących zadań, biorąc pod uwagę to, co się dzieje w sklepie. Informacje o nich uzyskują na swoim urządzeniu przenośnym, a więc np. na smartfonie lub tablecie, w formie checklisty.

Dodaj komentarz